Camparna

Camping tar verkligen död på en.
Visst, det var mysigt, men det blir lite halft jobbigt när man måste gå 16km med ca 10 kg packning på ryggen genom vatten, gegga, skog, sten och rötter, sen komma fram med 0 koll på hur man sätter upp tält, paddla i en kanot lika ostadig som en tonårings humör mitt i puberteten, laga nudlar över ett gasolkök med lika lite värme som Antarktis, sova i på ett liggunderlag tunt som... potatisskal, ha en hel drös med lärarstudenter som låter värre än 100 skrikande elefanter i bakgrunden, packa ihop tältet i spöregn, äta äckelmackor till frukost och om man måste "lätta på trycket" blir man hänvisad till skogen.
Det här är just det som gjort mig till den friluftsmänniska jag är. Kunskapsskolan är så j*vla lyckad ibland, jag älskar den i sånna här lägen så mycket att man bara vill springa fram till den som kom på campinggrejen och pussa den på pannan och säga " BRA JOBBAT" <3
Nu har jag ont i hela kroppen, blivit ännu mer förkyld, och redan sovit i två timmar.
Det som är possitivt är att jag fick marshmallows igår. YESYES.




Bilderna är kopierade från Julias blogg, klicka på dom.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback